Glokom: Göz Tansiyonu

Halk arasında karasu adıyla bilinen glokom milyonlarca insanı etkileyen  yaygın bir göz hastalığıdır.Tedavi edilmez ise görme kayıbına neden  olabilir.Glokomda göz içindeki sıvı basıncı görme yeteneği için gerekli olan göz  sinirine zarar verecek düzeyde yüksektir. Sıklıkla 40 yaşın üzerinde oluşan  genellikle yıllar içinde çok adlandırılır.Hastaların büyük bir bölümünde  herhangi bir belirti görülmez.Erken dönemde bazı hastalarda sabahları belirginleşen baş ağrıları zama zaman bulanık görme geceleri ışıkların etrafında ışıklı halkalar görülmesi televizyon izlerken göz etrafında ağrı olabilir.

Glokom bir çok hasta tarafından ancak ileri dönemde ve belirgin görme kayıbı ortaya çıktığında fark edilebilir. Ailede glokom öyküsü ilerleyen yaş şeker  hastalıı miyopi uzun süreli kortizon tedavisi göz yaralanmaları migren glokom  riskini artırır.

Diğer bir gloom tipi ise ileri yaşlarda ani olarak krizle ortaya çıkan dar  açılı glokomdur. Şiddetli göz ağrısı görme azalması gözde kızarıklık ve bulantı kusma ile karakterize bir tablodur. Acil tedavi gerektirir.Bebeklikte ve  çocukluk çağında izlenen türlerinde gözde sulanma ışığa karşı hassasiyet ve  gözde büyüme izlenir.

Glokomda görme kayıbı oluştukdan sonra geri dönüş olmadığından erken tanı önemlidir. Normal göz muayenesi sırasında tespit edilen anormal göz içi basıncı artışı hastalığın ilk belirtisi olabilir. Göz doktorunca düzenli aralıklarla  yapılan muayeneler glokomun erken tanı ve tedavisi için en iyi yoldur.Glokom  dikkatli bir göz muayenesi ile teşhis edilir. Teşhise yönelik göz muayenesinde  göz doktoru;

Termometre adı verilen bir aletle göz içi basıncını ölçer.Göz dibi muaenesi  yaparak göz sinirlerini inceler. Gerekli görürse görme alanında kayıp olup  olmadığını belirlemek için görme alanı testi yapar. RNFL NFA veya HRT gibi görme  siniri ve sinir lifi tabakasını inceleyen ileri tetkikler uygulanabilir.

Glokom Nasıl Tedavi Edilir?

Glokom tanı konulduktan sonra tamamen iyileştirilip ortadan kaldırılamaz;  fakat bir çok olguda uygun tedavi ile başarılı olarak kontrol altında  tutualabilir, görme kaybının ilerlemesi engellenbilir. Açık açılı glokom  öncelile göz içi basıncını düşüren çeşitli ilaçlarla tedavi edilir.Dirençli  vakalarda veya glokom tipine göre cerrahi tedaviler uygulanabilir. Bazı hastalarda birden fazla cerrahi girişimde gerektirebilir. Kriz ile ortaya çıkan  dar açılı tipinde tedavi çok acildir. Lazer tedavileri alternatif veya kotrol  altına alınamayan glokomda ve kapalı açılı glokomda kullanılabilir.

_____________________________________________________________________

Burada ekip bulabiliriniz:     http://medical-travel-service.com
Burada fiyat listeleri bulabilirsiniz:     http://medical-travel-service.com
Burada bayram tatilleri bulabilirsiniz:     http://www.info-turkei.com
Burada önce ve sonrası fotoğrafları bulabilirsiniz:     http://medical-travel-service.com
Burada bizimle ilgili değerlendirmeleri bulabilirsiniz:     http://aerzte-privatkliniken.com

_____________________________________________________________________

Bir sorunuz varsa? Öyleyse bize yazabilirsiniz veya arayın:

Cep:
Viber, Tange & WhatsApp:

E-Mail: admin@plastische-chirurgie-tuerkei.com
Skype: medical-travel-service
Dil: Almanca ve Türkce

Ihre Formularnachricht wurde erfolgreich versendet.

Sie haben folgende Daten eingegeben:

Bitte korrigieren Sie Ihre Eingaben in den folgenden Feldern:
Beim Versenden des Formulars ist ein Fehler aufgetreten. Bitte versuchen Sie es später noch einmal.

Hinweis: Felder, die mit * bezeichnet sind, sind Pflichtfelder.

santral: 0537 38 03 195
WhatsApp, Viber, Tango 0537 38 03 195